23 Haziran 2011 Perşembe

..:: Niyet ::..

Niyet, akla gelen vesveseyi örgütleyip, organize edip o fiili işlemektir. Yani her gelen vesvese veyahut her baktığında aklına gelen vesvesedir veyahut gördüğün nefsani olaylardır.
Ama o iş üzerinde düşünüp onu kuvvetlendirmeye çalışmak veya o fiile yönelmek niyettir. Yani kişi abdest almaya niyet eder, çeşmeye varıncaya kadar onu kuvvetlendirir, çeşmeye varınca Euzü Besmelesini çeker bu niyettir. Namaza duruncaya kadar ki hali aklındadır fakat namaza durması niyeti sabitlemesidir. Yani biraz önce de söyledim kişi namazı sabitlemesi ve neyi neye tercih etimde geldim Ya Rabbi! ben uykuyu Sana tercih ettim Ya Rabbi! Ben işimi Sana tercih ettim Ya Rabbi! ben Senin emrine, zevkimi, hevamı, hevesimi reddettim sana yöneldim Ya Rabbi demektir namaz. Evrenin yaratılışı ve evrenin sahibi Allah demektir, Allah’ın birliği. Ya değilse kuru kuruya, La ilahe İllallah, demek değildir tevhid. La derken hevamı, nefsimi bugüne kadar inandığım putları ayağımın altına aldım , demektir tevhid ve namaz. Aksi takdirde niyet olmaz. Niyet edilmeden tevhid de olmaz. Neye niyet ettin?



A. M. Ş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder